אתר קק"ל לצעירים

הפנינג של הדרכה: "מי שלא פה מפסיד"

מאת: צביה חיוט
8.1.2018

מאות הש"שינים שנהרו אל פארק לילי שרון בעכו, להפנינג ההדרכה של קק"ל, מצאו את עצמם עד מהרה לומדים את פעילויות השטח של קק"ל לט"ו בשבט בְּחַי, בהנחיית מדריכי קק"ל: הם ניווטו, ערכו סדר ט"ו בשבט בשטח, נטעו, אבל מעל לכל התחברו לשטח הפתוח ולטבע. ויש גם מסקנות: "עצים מחברים בין כולם"

איך מחברים בין מדריכים לפעילויות בשטח? מזמינים אותם להפנינג הדרכה בשטח ונותנים להם להכיר את הפעילויות ולחוות אותן בעצמם. וכך הגיעו כ-500 ש"שינים לפארק לילי שרון בעכו להפנינג הדרכה של קק"ל, ליום שעמד בסימן למידה משמעותית והרבה כיף, וכמו שסיכם זאת שלומי קסטרו, מנכ"ל ארגוני הילדים והנוער: "מי שלא פה מפסיד".
הש"שינים, מדריכים בארגוני נוער מכל רחבי הארץ, הגיעו לפארק במסגרת שיתוף הפעולה של קק"ל עם ארגוני הנוער והתוכנית "מגשימים עכשיו", ביום ראשון, 7.1.2018, בשעה 9:00 בבוקר, ומילאו מיד את הפארק הגדול בקולות שמחה, צהלה ושיח. כ-15 דקות מאוחר יותר כבר היה הפארק שקט – כאשר 25 מדריכי קק"ל חילקו את הש"שינים לקבוצות של 20, ויצאו עימם לפעילות בשטח.

"יום חווייתי, מלמד ושובר שגרה"

נטיעות. צילום: לביא זמיר
אין פעילות לט"ו בשבט בלי נטיעות. צילום: לביא זמיר
כל ש"שין קיבל לידיו את ערכת ההפעלות לשטח של קק"ל לט"ו בשבט והפעילות החלה: תחנות מתודיות, נטיעות, משחק אוצר ט"ו בשבט, שהוא משחק ניווט בשטח בשילוב טלפונים חכמים, המוביל את המשתתפים מתחנה לתחנה באמצעות ברקוד שיש לסרוק בכל תחנה, שאלות ומשימות; סדר ט"ו בשבט במעגל – ואני ראיתי ברוש, הנערך במעגל בהשתתפות פעילה של החניכים, דרך הקראת טקסטים, שירה, נגינה וכרטיסיות הפעלה, והוא מתאים גם לשטח הפתוח. עוד היו בשטח: טקס שכלל נאומים, שירים וריקודים ומעגלי שיח.
במהלך כל הפעילות החניכים שיתפו פעולה, התלהבו, הפגינו תחרותיות ובחרו ב"אוצר ט"ו בשבט" כפעילות האהובה עליהם. "היה לי ממש חווייתי לצאת לטבע, ללמוד ולהכיר מקום חדש", אמר אחד החניכים, וחניכה אחרת הוסיפה: "נראה לי שעצים מחברים בין כולם".
החניכים המשיכו ושיתפו בתחושותיהם, וסיפרו כי "היה מאוד כיף לעשות דברים ביחד, הפעילות ממש נחמדה", וגם: "זה היה יום נהדר, שובר שיגרה. נהניתי לפגוש אנשים חדשים ואחרים, וזה לא מסוג הדברים שאנחנו עושים ביומיום".
ומסקנה נוספת לסיום: "כמו שכל בני האדם שונים זה מזה, כך כל עץ שונה מרעהו, וגם עץ שאינו נותן פרי למשל – גם בו יש תועלת".