התלמידים הבינו כמה הם יכולים להשפיע. צילום: גלי כהן
דרך הפעילות עם מדריכת קק"ל, גלי, שהגיעה פעם בחודש לעבוד עם הקבוצה, וחשפה בפני התלמידים את פעילותה של קק"ל באמצעות הערכות החינוכיות שפותחו באגף החינוך של קק"ל, הבינו הילדים עד כמה גם הם יכולים להשפיע על הסביבה ולתרום לה.
באמצעות החוברת של חידון קק"ל למדו חברי הקבוצה נושאים חדשים והרחיבו את האופקים בתחומי ידיעת הארץ וההיסטוריה של מדינת ישראל ושמעו על אישים בחברה ועל פיתוח הסביבה ואיכות הסביבה – שעליהם מבוססים עקרונות קק"ל והמוטו של בית הספר: "שורשים, ארץ ודרך ארץ".
הילדים הפכו במהרה ל"שומרי היער", ודרך משחק הפכו את היער השחור (היער השרוף) ליער ירוק שוב, והבינו שזה אפשרי לא רק במשחק. משם השאיפות רק גדלו, וכשגלי פתחה בפניהם את האפשרות לתכנן את הסביבה שבה הם רוצים לחיות באמצעות הפעילות "בחזרה לעתיד (המתכנן הצעיר)", הם הבינו שאת זה הם רוצים לעשות. וגלי מסכמת: "תלמידי קבוצת המנהיגות חוו לראשונה את האחריות המוטלת על כתפיהם, בבניית עיר פרטית משלהם. פעילות זו גרמה להם להבין עד כמה חשוב לדאוג לסביבה ואיך הכול תלוי רק בנו".