אתר קק"ל לצעירים

הסדרי נגישות – קרן קימת לישראל

8.3.2020
קרן קימת לישראל (קק"ל) רואה חשיבות עליונה בצורך למתן שירות שוויוני לכלל האוכלוסיה ובפרט ולאנשים עם מוגבלות. קרן קימת לישראל פועלת ומקדמת את נושא הנגישות באתרים, ביערות ובפארקים ובאתרי האינטרנט שבניהולה. תהליך זה מלווה על ידי מורשה נגישות מתו"ס ומורשה נגישות השירות.
אנו פועלים להנגשת המבנים שברשותנו על מנת לאפשר הגעה נוחה ושוויונית לכלל האוכלוסיה. חשוב לנו לתת את השירות המקצועי והטוב ביותר לכולם. לשם כך, אנו פועלים לביצוע התאמות אשר יאפשרו גם לאנשים עם מוגבלות נגישות למידע, באמצעות אתרי האינטרנט, מוקד טלפוני ומוקד פניות הציבור.
אתר חלון ירוק – אתר קק"ל לצעירים הוא אתר בניהולה ואחריותה של קרן קימת לישראל, ולכן הצהרת נגישות זו מתייחסת גם לנגישות באתר זה.

הסדרי נגישות במקרקעי הייעור

מתוקף תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לאתר), תשס"ח- 2008, קרן קימת לישראל משקיעה מאמצים ומשאבים רבים ומקדמת את ההנגשה הפיזית והנגשת השירות ביערות קולטי הקהל. אנו עובדים, מתכננים ומבצעים את ההנגשה לפי תכנית עבודה רב שנתית. פתיחת היערות לציבור מתייחסת לכלל הציבור ובכלל זה, לאנשים עם מוגבלות.
הנגשת אתר ביער, שונה לחלוטין מהנגשה של בניין או שטח עירוני. פיתוח בשטחים הפתוחים נעשה ברגישות רבה וזאת כדי לא לפגוע בערכי הטבע, החי, הצמחיה, ארכיאולוגיה, תשתיות ועוד. ההנגשה מבוצעת עם ליווי מקצועי של ממונת נגישות ארצית שבהכשרתה הינה מורשת נגישות מתו"ס ומורשת נגישות השירות.
תוכנית העבודה הרב שנתית תפורסם בהקדם.

הסדרי נגישות מבנים שבבעלות קרן קימת לישראל

בקרן קימת לישראל מקדמים תכנית עבודה רב שנתית שמטרתה הנגשת מבנים שבבעלותה. במסגרת התכנית, מבוצעת הנגשה פיזית והנגשת השירות.
טבלת נגישות מבנים תפורסם בהקדם.

הנגשת השירות

  • הדרכות עובדים בנושא נגישות – חלק מעובדי קרן קימת לישראל כבר עברו הדרכות נגישות השירות ונגישות בכלל, וחלק מהעובדים יעברו הדרכות אלה בהמשך. בהדרכות יקבלו העובדים ידע וכלים להתמודדות עם שירות נגיש ויתנסו התנסות חוויתית במתן שירות נגיש. מטרת הדרכות אלו ליצור מודעות בקרב עובדי הארגון ומנהליו לעקרונות הנגישות ולתת כלים מעשיים למתן שירות נגיש.
  • הנגשת נתב שיחות , מוקד טלפוני "קו ליער – " שירות המענה הקולי נמצא בשלבי הנגשה כך שהמידע מוקלט בשפה ברורה וללא מוזיקת רקע.
  • אמצעים חלופיים ליצירת קשר – קיימים מספר אמצעים חלופיים ליצירת קשר עם קרן קימת לישראל:
    בכתובת דוא"ל info@kkl.org.il
    ע"י שליחת פקס למספר 02-6707424.

    יש לציין דרכי התקשרות למענה חוזר.

נגישות אתר האינטרנט

אתר אינטרנט נגיש הוא אתר המאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככל הגולשים. כ- 20%-50%  מהאוכלוסייה נתקלים בקשיי שימוש באינטרנט ועשויים להטיב מתכני אינטרנט נגישים יותר, כך על פי מחקר שנערך בשנת 2003 ע"י חברת מייקרוסופט. קרן קימת לישראל מאמינה ופועלת למען שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי לאנשים של מוגבלות ואנשים הנעזרים בטכנולוגיה מסייעת לשימוש במחשב.

מידע על נגישות אתר קרן קימת לישראל

  • אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.
  • התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.
  • הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן פיירפוקס.
  • האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
  • מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלולרי.
  • ייעוץ הנגשת אתר האינטרנט בוצע על ידי חברת A-2-Z שיווק ונגישות באינטרנט.
  • לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.
  • ייתכן שמסמכים או סרטוני וידאו שעלו לאתר לפני אוקטובר 2017, אינם נגישים באופן מלא. אם נתקלתם במסמך כזה או בסרטון כזה, תוכלו לפנות לרכזת נגישות בקק"ל ואנחנו נדאג להנגיש לכם את המידע.

תפעול האתר ועזרי נגישות

באתר זה מותקנת תוכנת הנגשה של חברת User1st המאפשרת תיקון של הקוד, התצורה והתוכן של האתר. להלן פירוט על אופן השימוש בתוכנת הנגשה זו.

  • בעת כניסה לעמוד ובראש העמוד ישנן הנחיות לשימוש בתוכנה.

אחרי הפעלת התוכנה:

  • בתוך העמוד עצמו יתווספו קיצורי דרך לראש העמוד.
  • התוכנה תתריע בפניכם בעת התחלת הפעלתה בכל עמוד שיוצג, יש להמתין לסיום העלאת העמוד.
  • בראש העמוד שני תפריטים: מפת העמוד ומפת האתר, כך שתוכלו לנווט ישירות לאזורים/הדפים הרצויים.
  • ניתן להשתמש בקיצורי מקלדת – ראו סעיף קיצורי מקלדת.

אחרי הפעלת פרופיל/יכולות של משתמשים המצריכים בניווט מקלדת או עזרים המדמים מקלדת:

  • בראש העמוד עצמו יתווספו קיצורי דרך, לחצו על כפתור ה-TAB לשם מציאתם.
  • בראש העמוד שני תפריטים: מפת העמוד ומפת האתר, כך שתוכלו לנווט ישירות לאזורים / דפים הרצויים.
  • המשיכו להשתמש בכפתור ה-TAB לשם מעבר לאזור / רכיב הבא; לחצו על SHIFT+TAB יחדיו לשם חזרה לאזור / רכיב קודם ועל ENTER לשם הפעלה של רכיב או כניסה לאזור; לחצו על החצים לשם בחירה מאזור עם בחירה מרובה ועל SPACE לשם בחירה.
  • התוכנה תתריע בפניכם בעת התחלת הפעלתה בכל עמוד שיוצג, יש להמתין לסיום העלאת העמוד.
  • ניתן להשתמש בקיצורי מקלדת – ראו סעיף קיצורי מקלדת.

אחרי הפעלת פרופיל/יכולות של משתמשים המצריכים שינויי צבעוניות:

  • שינוי צבעים מונוכרומטי: צבעוניות האתר תשתנה בתום העלאת העמוד, שימו לב שדבר זה יכול להועיל גם למשתמשים שמשתמשים בהיפוך הצבעים של Microsoft Desktop.
  • שינוי צבעים בקונטרסטיות חדה: חדות הצבעוניות תשתנה בהתאם לדרישות התקנות לזיהוי חד ערכי של רכיבים.

אחרי הפעלת פרופיל/יכולות של משתמשים המצריכים עזרה:

  • לשם תיאור מהותו של רכיב כלשהו, יופיע מידע נוסף בהתמקדותכם עליו.
  • באפשרותכם לבנות לעצמכם את הפרופיל ולא להסתמך על פרופיל קיים.
  • לשם קבלת חוויית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.

קיצורי מקלדת:

  • 0 קיצור דרך לתפריט הנגישות.
  • 2 קיצור דרך לאזור מרכזי בעמוד.
  • 3 קיצור דרך לאזור מפת האתר
  • 5 קיצור דרך לאזור החיפוש.
  • S קיצור דרך למפת העמוד.

פניות בנושא נגישות

קרן קימת לישראל עושה מאמץ להנגיש את כל הנדרש בתחומי אחריותה.

אם בכל זאת נתקלתם בבעיה או בתקלה כלשהי בנושא הנגישות, נשמח שתעדכנו אותנו בכך באמצעות פנייה:
בדוא"ל: MeravD@kkl.org.il

אנו נעשה כל מאמץ למצוא עבורך פתרון מתאים ולטפל בתקלה בהקדם ככל שאפשר.

ממונה נגישות ארצית - מירב לאני
פניות יש להעביר כמפורט לעיל.

תאריך עדכון ההצהרה באתר: 8.3.2020